wtorek, 2 października 2012

Mylène Farmer

W najnowszym numerze Français Présent (październik/listopad 2012) możecie znaleźć artykuł poświęcony Mylène Farmer. Ta rudowłosa artystka odnosi sukcesy na francuskiej scenie muzycznej już od dobrych trzech dekad. Uwielbiana za swoją kontrowersyjność, seksapil,  widowiskowe i zmysłowe koncerty, odważne i oryginalne teledyski. To ona odkryła i wypromowała Alizée znaną dzięki piosence "Moi Lolita".



 Polska publiczność kojarzy Mylène głównie dzięki utworowi "Désenchantée".


 
Osobiście wolę jej wcześniejszą twórczość. Moim ulubionym albumem jest "Avant que l'ombre" z roku 2005 (pracowałam wtedy jako au pair w Belgii i tam właśnie po raz pierwszy okryłam jej muzykę). Jest to bardzo dobry album, na którym nie ma lepszych czy gorszych kawałków. Po prostu wszystkie są świetne.

"L'amour n'est rien"




"Redonne-moi"


"Fuck them all"




"Avant que l'ombre"
"IQ"


A tutaj Mylène w wersji "erotzcynej". Śpiewa piosenkę Juliette Greco "Déshabillez-moi". Słowa i moje robocze tłumaczenie do nich znajdziecie TUTAJ.



7 komentarzy:

  1. Zmysłowy i tajemniczy głos :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo zmysłowy....W ogóle to jest artystka, która lubi działać na zmysły, epatować seksem. Albo się ją za to lubi albo nienawidzi:)

      Usuń
  2. Och uwielbiam ją. Moje ulubione piosenki to Regrets (cudowny duet )Innamornamento (cudo), Q I. i wiele wiele innych.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Justyno, a propos erotyki i seksu, to ja pozwolę sobie wspomnieć o teledysku do piosenki "Libertine". Tam dopiero Mylène zaszalała, wywołując skandal.Do obejrzenia dla dorosłych.;)

    Poza tym lubię głos Mylène i kilka piosenek, które znam. Jednak jeszcze głębsze odkrycie jej twórczości jeszcze przede mną.:)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Mylène Farmer ohh znam stare,strasznie stare jej przeboje wszystkie są ponadczasowe :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Najbardziej lubię utwór Sans logique

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie znałam, ale już nadrobiłam (wersja live). Chyba właśnie w wersjach koncertowych Mylene jest najlepsza.

      Usuń