środa, 2 września 2015

5 powodów, dla których lubię wrzesień

Za nami pierwszy dzień września. Dla jednych zaczął się właśnie okres wzmożonych obowiązków, dla mnie okres wzmożonych... przyjemności :) 


Moi ulubieni uczniowie wracają do regularnej nauki, a ja do regularnej pracy. W wakacje mam zazwyczaj więcej wolnego czasu, co niestety nie przekłada się na moją produktywność :) Im bardziej zapełniony grafik, tym lepsza organizacja, więcej zrealizowanych zadań i tym większa satysfakcja. Poza tym uczniowie dają mi dodatkową energię, mobilizują do przygotowywania nowych materiałów czy wyszukiwania ciekawych artykułów. Cóż, lubię to, co robię :) 
Po dwóch miesiącach przerwy będę znowu mogła zasiąść w ciemnej kinowej sali z kubkiem popcornu ze słonym karmelem (tak, tak, w Bretanii słony karmel jest wszędzie!) i obejrzeć jakiś sensowny francuski film. W wakacje, w większości francuskich kin wyświetlane są albo filmy dla dzieci, albo amerykańskie superprodukcje. Jeśli szukacie filmowych inspiracji, zajrzyjcie TUTAJ. 
Wrócę również do regularnej gry w badmintona. Vive les courbatures! (niech żyją zakwasy).

Wrzesień to miesiąc, kiedy wieczory stają się coraz chłodniejsze. Idealny moment, by znowu zacząć zapraszać znajomych na  dobre wino i raclette :) 

W tym roku doszedł jeszcze piąty powód! Na stronie Blogi językowe i kulturowe właśnie ruszył bardzo ciekawy projekt Miesiąc języków nawiązujący do Europejskiego Dnia Języków, który obchodzony jest 26 września. Co kilka dni od 1 do 25 września na stronie będą pojawiać się linki do ciekawych artykułów, których tematem przewodnim będą języki obce. Ile angielskiego jest we francuskim, a chińskiego w angielskim? Co łączy Szwecję z językiem włoskim? Jakie słowa obcego pochodzenia można znaleźć w kirgiskim? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie na stronie Blogi językowe i kulturowe oraz na Facebooku. Zapraszam serdecznie w imieniu moich koleżanek i kolegów!



A na koniec, przyjmijcie życzenia na nowy rok szkolny :) 

Bądźcie spontaniczni, nie bójcie się mówić, nawet z błędami.
Czytajcie, słuchajcie, śpiewajcie. Otaczajcie się francuskim ze wszystkich stron!
Pamiętajcie, że nauka powinna sprawiać Wam przyjemność :)
Pytajcie, analizujcie, powtarzajcie!
Nie zapominajcie, że systematyczność jest kluczem do sukcesu.
Wyznaczcie sobie cel i do niego dążcie:)
Niech energia i motywacja nigdy Was nie opuszczają!

VIVE LA RENTREE!


A Wy za co lubicie wrzesień??

------------------------------------------------------------------------------------------------------
Czujesz niedosyt?
Zajrzyj na Facebook, Youtube lub Quizlet :) 
------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

9 komentarzy:

  1. Uwielbiam wrzesień :) Zwłaszcza jego końcówkę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja od kiedy nie mam pracy w szkole nie lubię września. Bu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja lubię wrzesień, bo wtedy wszystko się zaczynało. Po wakacjach można było spotykać się ze znajomymi. I we wrześniu mam urodziny ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię wrzesień z bardzo prostego powodu - to kolejny miesiąc wakacji! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wrzesień to mój ulubiony miesiąć a jesien ulubiona pora roku, koc kawa i ksiązka to najmilej spędzony czas mmm :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam ogromną prośbę - szukam filmu "La familie belier (Rozumiemy się bez słów).
    Obszukałam cały internet w poszukiwaniu tego filmu czy w to wersji francuskojęzycznej czy też z lektorem polskim. Nigdzie, ni śladu.
    Jestem tak zdesperowana że nawet zapłaciłabym za ten film :D

    Prosiłabym jeśli ktoś widział ten film lub wie gdzie można obejrzeć o link lub kontakt.

    Pozdrawiam wszystkich francuskich kinomaniaków :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wpisz w google.FR "la famille belier + streaming" na pewno coś znajdziesz :)
      sama skorzystałam z tego sposobu, niestety nie pamiętam już co to była za strona :/
      film na pewno Ci się spodoba :)

      Usuń
    2. Dziękuję :D
      jestem wdzięczna za pomoc:D
      pozdrawiam ciepło:D

      Usuń